Pravdy velkých palet

Poslední dobou vidím všude samé veeeelké palety stínů. Prodávají se na ebay, prodávají se na aukru, Sephora má taky svou velkou paletu/krabičku (tu mám i já ;) ), dokonce i obyčejný Avon udělal velkou paletku. Ale holky/dívky/ženy/divoženky je kupují a kupují a pořád nejsou nejspíš nasycené...

Otázka je proč?
Odpověď na ni je jednoduchá - obal přeci prodává.
No a co si budeme nalhávat, ty barevné obří palety jsou oproti těm nudným hnědým ministínům ve dvou/čtyř/osmi-balení taaak krásné.
Ale je tu ALE!
Opravdu se nám vyplatí kupovat velké palety za přibližné ceny těch malých?... Přijde mi, že tady v česku mají lidé zakódováno "čím víc, tím líp". Já ostatně taky a snažím se s tím v poslední době bojovat. Protože ne vždy se to opravdu vyplatí. Ukážu vám svůj případ:

Tohle je moje paleta
Ummm těch krásných odstínů že?

A teď tu máme hádanku za 3 bludišťáky:  Které odstíny mám vydrbané na dno, a kterých jsem se zatím téměř netkla? A proč?

Ráda bych to tedy shrnula do několika pravd ohledně veeelekých palet stínů.

PRAVDA č. 1 - Nevyužijeme na nich všechny stíny!
Ty z nás, které nepoužívají stíny přímo na nějaký crazy fotomake-up, tyto krásné barvičky nejspíš nikdy nepoužijí. Jsme zvyklé malovat se několika oblíbenými stíny a ráno většinou ani není na experimenty čas.

 PRAVDA č. 2 - Chybějící stíny a začarovaný kruh!
Nevím jak je to možné, ale ač jsou palety tak obří, vždycky mi tam něco chybí... stín je tam buď jen v třpyťavé verzi když sháním matnou, nebo to má horší pigmentaci než ostatní, atd.. Je to hlavně tím, že se tolik nezaobíráme důkladným zkoumáním každé barvy v paletě, když ji kupujeme, ale vidíme, že jich je mrda, tak automaticky předpokládáme, že je tam i to, co hledáme. Navíc když kupujete malou paletu, přemýšlíte nad každým stínem, zda a jak ho použijete, kdy a kam.... Zato tady opravdu koukáte jen na to jak to hezky vypadá... o.O
A to nás vede k hledání toho dalšího stínu, který bysme rády. A většinou je nalezneme v nějaké další paletce... A jelikož čím víc, tím  líp..... :D

PRAVDA č. 3 - Nerozdílné barvy!
Některé stíny jsou si hodně podobné. Když si tak leží v té paletce vedle sebe, rozdíl vidíme hned na první pohled. Ale řekněme si na rovinu - vy byste takový maličký rozdíl na oku poznaly? Na vystínovávání jsou moc málo rozdílné a navíc si malé niance v odstínech můžeme "vyrobit" samy mícháním stínů....
Tu je můj malý důkaz tří tmavě zelených a dvou světle růžových odstínů z palety




Taakže, zelený mi přijdou skoro úplně stejný a růžový jsou tak světlý, že nemá smysl jich tam cpát na paletu tolik...
 Každopádně to souvisí s následující pravdou a to 


PRAVDA č. 4 - Jsou neprakticky velké 

Tohle je docela zásadní. Velké palety jsou zbytečně těžké, nevejdou se do žádné kosmetické taštičky, takže je obvykle musíte mít někde vhodně uskladněné, a proto je nerady vytahujete. Prostě je to hrozně nepraktickýýý! :D  Já kdybych měla jen tuhle paletu, musela bych chodit o víkendu (když jsem doma) nenamalovaná, protože tahat se s tim je náročné a zničující i pro paletu



PRAVDA č. 5 - Špatná pigmentace nezbytných odstínů u většiny velkých palet

Další podstatnou pravdou o paletách je, že stíny které jsou hodně výrazné i dobře malují. Ale bohužel je to tak i naopak. A ještě větší bohužel, že právě ty přirozenější odstíny používáme často. Pozn: mám už druhou paletu a je to s ní zrovna tak! Ať mi nikdo nevykládá, že je to náhoda :-/

Malý test: barva z palety je na ruce 3x navrstvená (ta vpravo), a můj oblíbený stín, shodou okolností taky od Sephora (odstín N°23), jen 1x. A vidíte ten rozdíl? Děs běs :D 








No, takže tím bych to tu uzavřela.. Paletky jsou sice krásná věc ale nepraktická.. Jo a taky zbytečně drahá vzhledem k tomu že to nevyužijete..
Palety začínám uznávat pouze ty "ušité" na míru jako například z M.A.C. nebo INGLOT atd...:)
Jo a další věc je, že i s takovými quatro stíny si jde docela dobře pohrát :) Důkazem jsou mi ty stíny které jsem dostala od L'Oréal na kouřové líčení. Líčím se s nimi hlavně na den ale i na večer výrazněji.. a nejen ty kouřovky ;) .. Proto jsem si taky teď objednala z aukra paletku od Helena Rubinsten - 8 stínů. Vypadá nádherně a už se na ni moc těším. A vyse taky těšte -  na další recenzi





(Jo, je tam plno těch nudných odstínů, které mi tolik chybí ;) )


Jaký máte názor na velké palety stínů vy? Taky už nějakou máte? Jste s ní spokojené? Nebo máte naprosto opačný názor na velké palety? :)


Díky, R.

6 komentářů:

  1. velmi pekny post a este si zabudla spomenut, ze ked nejaky minieme, musime si ho kupit zvlast, lebo dalsi taky tam nie je..hovorim z vlastnej skusenosti, z paletky mi pomaly ubuda biely:)..a ta nova je proste krasna..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Paletky se mi sice na pohled líbí,ale nekupuju je.Pro mě by to bylo zbytečné plýtvání penězi,protože přesně jak jsi napsala: většinou používáme jenom pár,pořád stejných odstínů
    Jinak hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá, že dokážeš ovládnout svou "touhu" po těch hodně barvách a volíš tu rozumnou cestu ;) Kéž se to taky naučim : D

      Vymazat
  3. I já nedokázala udržet svou touhu a paletku mám také. Naštěstí já používám i ty barevné oční stíny, ale co musím uznat mám tam strašně moc zelených odstínů. A zrovna já zelenou moc nemusím. Ještě budiš tmavě zelené co má odlesky do hněda. Ale ty neonové zelené já asi jentak nevyužiju. Naštěstí moje paletka má sice 120 barev, ale je docela skladná, protože je rozdělá na dva části, takže mám jakoby 1. patro a 2. patro. A s pigmentací nemám extra problémy jenom se zlatým stínem, ten musím nanášet ve třech vrstvách. A paletku jsem si koupila od neznámé značky za 320 Kč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím vím, ta tvoje mě inspirovala právě k tomuhlě článku :D protože jsem ji hledala na aukru, hrozně jsem ji chtěla a pak si říkám - vždyť tam nejsou žádný barvy který používám! :D

      Vymazat
  4. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Get professional trading signals delivered to your cell phone every day.

    Start following our trades right now & make up to 270% per day.

    OdpovědětVymazat